środa, 7 sierpnia 2013

Flaming

Siemanko!!!
Postanowiłam, że skoro mam czas (powinnam się uczyć, ale dobra ;P) to napiszę instrukcję na flaminga, o którą poprosiła mnie czytelniczka. Przed świętami chciałabym jeszcze zrobić instrukcję na mikołaja, choinkę czy coś innego związanym z Bożym Narodzeniem, ponieważ większość z was chciałaby samodzielnie zrobić taką ozdobę na stół wigilijny ;P. Dobra, to już nie przedłużam tylko zaczynam pisać.
___________________
1. Bierzemy 16 modułów i robimy z nich koło (w jednym rzędzie 8 modułów).
2. Trzeci rząd też robimy z 8 modułów, ale 4 rząd składa się już z 12 modułów. Więc trzeba będzie kilka dodać. A robimy to tak: normalnie kolejny moduł nakładacie na 2 nóżki poprzednich, ale teraz kilka modułów musicie nałożyć na 1 nóżkę.
3. Kolejny rząd składa się także z 12 modułów, ale już 6 rząd jest z 18 modułów. Powiększacie  je tak jak w poprzednim punkcie.
4. Rząd 7 robimy też z 18 modułów.
5. W kolejnym rzędzie układamy 18 modułów.
9 rząd- powiększamy ilość modułów do 27
10 rząd- składa się z 27 modułów
11 rząd- także 27 modułów
12 rząd- tutaj też 27 modułów
6. Teraz trzeba zmniejszyć ilość modułów do 14. Czyli układacie moduły na 3 nóżkach poprzednich modułów lub układacie normalnie tyle, że z przerwami. Na obrazku to jest dobrze pokazane.
7. Teraz trzeba ułożyć tak moduły (w następnym rzędzie), aby nie było widać przerw.
8. Następne dwa rzędy trzeba powiększyć do 19 modułów.
9. Rząd 17 zmniejszamy do 10 modułów.
Rząd 18 powiększamy do 13
19 rząd- 13 modułów
20 rząd- 13 modułów
21 rząd- 13 modułów
Powinno Wam się tak ładnie zamknąć jak na obrazku. Jeśli tak nie jest to trzeba to uformować ręcznie:
10. Tułów jest skończony. Zabieramy się za szyję. Łączycie 7 modułów metodą wężyka 9 (jeżeli nie wiesz, co to za metoda to zobacz w spisie instrukcji „łączenie modułów”).
11. Teraz trzeba powiększyć objętość szyi do 2 modułów, a robimy to tak: jak mamy teraz 1 moduł to nakładamy na każdą nóżkę jeden moduł i potem mamy 4 nóżki (bo są dwa moduły), więc wkładamy kolejny moduł na 2 środkowe nóżki. (jak nie zrozumieliście to piszcie ;P). Musi to wyglądać tak:
12. Długość szyi musi wynosić 67 rzędów (w 1 rzędzie jest 1 moduł, a w następnym są 2 i w kolejnym znowu 1 i tak w kółko).
13. Szyja gotowa, więc teraz trzeba się zając głową. Do tego będzie wam potrzebny klej. Bierzecie moduł i naklejacie go na końcówkę szyi 9tak jak na obrazku), a potem kolejny moduł wklejacie do tego poprzedniego.
14. Teraz jeszcze dziób, czyli wklejacie w poprzedni moduł czarny moduł tak jak na obrazku.
15. Żeby skończyć głowę naklejcie tylko po obu jej stronach oczy, czyli czarne kółka wycięte z papieru
16. Teraz będziemy robić skrzydła. Bierzecie 3 różowe moduły. Wkładacie nóżki jednego modułu do zewnętrznych kieszonek pozostałych dwóch.
17. Teraz bierzecie dwa moduły i wkładacie nóżki poprzednich modułów w zewnętrzne kieszonki tych nowych.
18. Bierzecie 3 moduły i robicie tak samo jak w poprzednim punkcie.
19. Teraz bierzecie 10 modułów i musicie je jakoś zmieścić, żeby robiły za kolejny rząd
20. Na rogach umieśćcie po jednym module. Potem ułóżcie jeszcze 9 tak, jak w poprzednich punktach.
21. Teraz musicie umieścić moduł na samym rogu i dołączyć do nich 10 modułów stylem wężyka. Tak samo robicie z drugiej strony. I jeszcze robicie tak, żeby był taki rząd od pierwszego modułu. Zobaczcie na obrazku, bo nie bardzo umiem to wytłumaczy ;/.
22. Teraz robicie tak samo jak w poprzednim punkcie 3 rząd.
23. Na końcach musicie dodać jeszcze kilka modułów, żeby można było przyczepić całe skrzydło do ciała.
24. Korzystając z punktów 16-23 robicie tak samo drugie skrzydło
25. Robimy stoisko dla naszego flaminga. Bierzecie 8 modułów i robicie z nich krąg. Teraz zróbcie tak jakichś 12 rzędów tylko pilnujcie, żeby wam się nie zaokrąglało, a aby tak się nie stało to zróbcie naprzemiennie rząd normalnie, rząd, gdzie moduły są odwrócone do środka. Powinno Wam powstać coś takiego:
26.  Wszystko już zrobione tylko trzeba to teraz złączyć w całość. Na początku łączymy szyję z tułowiem.
27. Weźcie 4 różowe moduły i złącz je w ten sposób:
28. Teraz dołączcie ogon do tułowia
29. Teraz weźcie dwa patyczki do szaszłyków i włóżcie je w flaminga, a drugie końcówki w zieloną podstawkę. Żeby się nie przewrócił to rozstawcie je dość szeroko. Podstawkę możecie ozdobić kwiatem lotosu, ale to musicie sobie gdzieś znaleźć instrukcję, bo ja nie mam pojęcia jak się go robi.
(c) obrazki brałam z stranamasterov.ru
___________
Mam nadzieję, że wam wyjdzie :). A jak skończycie to się pochwalcie waszym dziełem. Tylko tak szczerze muszę powiedzieć, że ja nie robiłam tego pawia i nie wiem dokładnie jak się robi tą zieloną podstawkę, ale jak będę miała czas (a idą święta to może wtedy) zabiorę się za tego flaminga i postaram się poprawić tą instrukcję tak, żeby była bardziej zrozumiała :).

7 komentarzy:

  1. ile kartek na zostało zużyte

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz sobie policzyć - z jednej kartki jest 16 modułów (zazwyczaj się tak robi, można też 8 lub 32)
      tylko musisz dokładnie przejrzeć opis i zliczyć wszystkie moduły (a autorka tego opisu napisała, że ona sama go nie robiła więc Ci niestety nie powie...)
      Ja teraz robię flaminga ale nie liczyłam kartek

      Usuń
  2. Heej! :P

    Jestem pod wielkim wrażeniem tych prac :)
    Zaraziłam się jakiś czas temu i na swoim koncie mam łabędzia i koszyczek. Mam pytanie do koszyczka. Ten który zrobiłam jest bez dna, czy jest jakiś sposób na zrobienie go z dnem? Próbowałam ogarnąć podstawę do flaminga, którą może udałoby mi się jakoś przymocować, ale nie daję rady;/

    Masz jakiś pomysł?

    Pozdrawiam serdecznie
    Sandra

    kontakt do mnie sandra4443@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. super tp robisz a możesz jakoś ustawić żeby te instrukcje można było pobierć??
    Prosze jeśli masz taką opcje to ustaw!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym opisie jest drobny błąd - przy kroku 17 i 18 (to jest początek skrzydeł) w opisie zostały pominięte moduły na zewnętrznych krawędziach (a są na zdjęciu), bo tak naprawdę w kroku 17 dodaje się 4 moduły, a w 18 5 modułów. Jestem w trakcie robienia flaminga, dlatego zobaczyłam, że we wzorze coś nie gra.
    Pozdrawiam :)
    A tak w ogóle to fajna strona ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej!!! Ja zaraziłam się tym ok. pół roku temu. Na swoim koncie mam 9 koszyczków, 2 łabędzie, 1 pawia, 1 wazon. napewno skorzystam z twoich wzorow. pozdrawiam i prosze o wiecej.

    OdpowiedzUsuń