sobota, 31 sierpnia 2013

Tulipan

Witam! Dzisiaj będzie instrukcja na modułowego tulipanka, na życzenie jednej z moich czytelniczek- Excline :). Od razu Wam powiem, że nie jest on wcale trudny i składa się z bardzo małej ilości modułów i elementów orgiami zwykłego. Na początek (dla próby) radzę Wam zrobić go sobie z białego, zwykłego papieru, a dopiero potem marnować czerwony ;P. To zaczynamy.
____________________________
Liść:
1. Bierzemy kwadrat o boku 15 cm. Składamy kartkę na pół, tak aby powstał trójkąt.
2. Rozkładamy i zaginamy według linii do środka.
3. I znowu zaginamy według linii do środka.
4. Zaginamy do środka według linii (znowu) 
5. Dla lepszego efektu końcówki można podwinąć na ołówek
____________________________
Łodyga
1. Bierzemy słomkę (lub niezatemperowany ołówek) i nawijamy na niego zielony pasek (szerokość może być jaka chcecie, ale nie za duża, bo będzie brzydko wyglądać).
___________________________
Kwiat
1. Potrzebne Ci jedynie 105 modułów (to naprawdę nie jest dużo (na bałwanka potrzeba jakieś 800 :o)). Bierzemy 3 moduły i łączymy je sposobem klasycznym (jak nie wiecie o co chodzi, to patrzcie w poprzedniej notce).
2. Zróbcie trzy rzędy. W każdym ma byc po 15 modułów.
3. Teraz złapcie Wasz krąg i trzymajcie go przez chwilę tak, jak na obrazku:
4. Teraz dorabiacie jeszcze dwa rzędy po 15 modułów w każdym.
5. Teraz czas na płatki. Nakładacie 4 moduły (w którymkolwiek miejscu, jako 6 rząd), na nie 3, potem 2 i na koniec 1.
5. Robicie odstęp dwie nóżki (modułów) i robicie następny płatek, tak jak w poprzednim punkcie.
 
6. Dorabiacie trzeci płatek, tak samo jak wcześniej robiliście.
7. Teraz wkładacie w środek kwiatka łodygę i przyklejacie ją klejem lub taśmą dwustronną albo upychacie tam papier, ale ja polecam Wam klej, bo jest bardziej wytrzymały i ładniej wygląda (tylko najlepiej nie używajcie kleju w sztyfcie). Akurat skończył mi się klej do papieru w tubce, więc użyłam kawałka papieru, żeby łodyga się trzymała.
 
A do łodygi, potem, doklejacie liścia, którego wcześniej zrobiliście (lub teraz dopiero będziecie robić ).
7. Dla lepszego efektu możecie zawiązać na łodydze wstążkę i ją podkręcić nożyczkami albo dajcie papier ozdobny. A jeżeli chcecie sobie zatrzymać kwiatka w domu, to, w związku ze zbliżającą się wiosną, zróbcie kilka kwiatków różnych kolorów i wstawcie je do wazoniku i postawcie np. na biurku :D. 
To na dzisiaj na tyle. Notka miała się ukazać wczoraj, ale się cała skasowała i tak się zdenerwowałam, że już nie pisałam jej drugi raz. Jakbyście mieli jakieś pytania lub problemy to piszcie na mój e-mail lub w komentarzu, ale opiszcie mi dokładnie w jakim jesteście momencie i z czym macie problem, a jak możecie to prześlijcie mi też zdjęcie (ale spokojnie, bez zdjęcia też Ci pomogę).
__________________________

7 komentarzy:

  1. superr!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super sama sprubuje

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tez sprubuję fajny prezent na imieniny

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne!!!!!:D

    OdpowiedzUsuń
  5. A na smoka którego robię połączyłem rzé z użyje około 13000 modułu w - jakby ktoś myślą) rzé całej za dużo zer : zużyje trzynaście tysięcy modułuw .


    Sory za błędy ortograficzne - nie znam się i nie umię zapamięta ć

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! :)) Dzieki!

    OdpowiedzUsuń