środa, 7 sierpnia 2013

Kolorowy łąbędź

Siemanko!!! Sorki, że tak długo nie pisałam, ale nie bardzo miałam czas. Nawet nie wiem dlaczego, ale dobra xD I jeszcze teraz mam codziennie jakiś sprawdzian albo kartkówkę, a jestem dopiero w 1 gim!!! Nie mam pojęcia, co będzie w 3, ale wolę na razie o tym nie myśleć :P
Dzisiaj będzie instrukcja na kolorowego łabędzia. Oczywiście na sam początek możecie sobie zrobić białego, tak jak ja, żeby nie tracić kolorowego papieru, jakby wyszedł krzywy xD Więc zaczynamy :D
____________________________
KOLOROWY ŁABĘDŹ
1. Tyle musicie zrobić modułów odpowiednich kolorów:
1 czerwony
1 красный
136 różowych
136 розовых
90 pomarańczowych
90 оранжевых
60 żółtych
60 жёлтых
78 zielonych
78 зелёных
39 niebieskich
39 голубых
36 ciemnoniebieskich (granatowych)
36 синих
19 fioletowych
19 фиолетовых
2. Gdy już zrobicie wszystkie potrzebne moduły weźcie 3 różowe
подготовка к складыванию модулей
3. Teraz je złączcie
складывание модулей оригами
4. Bierzecie dwa kolejne moduły tego samego koloru i dołączacie je do tych trzech
складывание модулей по цепочке
5. Robicie dwa rzędy po 30 modułów różowych.
складывание модулей в кольцо
6. Robicie następny rząd, tym razem z pomarańczowych modułów
второй круг из оранжевых модулей
7. Dorabiacie jeszcze dwa rzędy z pomarańczowych modułów
четвертый и пятый круг
8. Teraz złapcie waszą dotychczasową figurę w pięść i ją odwróćcie. Powinna wyglądać tak:
Ťстадионť из модулей
9. Jak odwrócicie to powinno wyglądać tak:
перевернутый Ťстадионť
10. Robicie szósty rząd z żółtych modułów.
жёлтый ряд
11. Teraz czas na skrzydła. Nakładacie 12 żółtych modułów, robicie dwa miejsca odstępu i znowu 12 modułów.
начало крыльев
12.  Teraz na te 12 żółtych modułów nakładacie 11 zielonych (po obu stronach) i następnie, na to jeszcze po 10 zielonych modułów i na to po 9 zielonych modułów
зелёные ряды
13. Teraz nakładacie po 8 niebieskich modułów, następnie po 6 niebieskich
голубые ряды
14. Teraz nakładacie po kolei: po 6, po 5 i po 4 granatowe moduły.
синие ряды
15. Teraz nakładacie po kolei: po 3, 2 i po jednym fioletowym module. Pod koniec możecie trochę wygiąć skrzydła, żeby był lepszy efekt :D
фиолетовые ряды
16. Teraz robimy ogonek. Jak robiliście odstęp dwóch miejsc między skrzydłami, to ogon będzie na przeciwko. Będzie Wam potrzebne do ogonka 12 zielonych modułów i 3 niebieskie. Zaczynamy od ułożenie 5 zielonych modułów, a potem 4 i na nich 3 zielone moduły. Na nich układacie po kolei dwa i jeden moduł niebieski.
хвостик лебедя
17. Czas na szyję. Weźcie ten jeden czerwony moduł i fioletowy i łączymy je sposobem wężyka, o którym pisałam w notce z podstawami.
соединения модулей для шеи—>соединение модулей для шеи
18. Dołóżcie jeszcze 6 fioletowych
шея лебедя
19.  I teraz nałóżcie po kolei: 6 ciemnych niebieskich, 6 niebieskich, 6 zielonych i 6 żółtych. wygnijcie sobie szyję, podobnie jak na obrazku, żeby bardziej przypominało łabędzia :)
шея целиком
20. Możecie kupic w pasmanterii (chyba) kokardkę i takie oczka, żeby łabędź fajnie wyglądał, ale na początek nie musicie. Ja osobiście robiąc mojego pierwszego łabędzie zrobiłam mu oczy węgle (flamastrem, farbką, cienkopisem, długopisem lub kredką).
глазки и бантик
21. A teraz zróbcie dwie obręcze z różowych modułów. Jedna będzie z 36, a druga z 40 modułów. Robicie je w ten sam sposób, co szyję, czyli sposobem wężykowym, ale nie wyginajcie ich tak, jak szyję xD. Samo się zrobi w koło. Jak już zrobicie te dwa, to najlepiej połączyć je klejem, żeby były trwalsze.
подставка из двух колец
22. Obręcze przyklejcie do łabędzia klejem (ale nie polecam zwykłego kleju w sztyfcie, tylko np. w tubce), żeby się trzymało. A oczy i wstążeczkę także przyklejcie klejem (najlepiej w tubce).
готовый лебедь
obrazki (c) rosyjska stronka, a instrukcja jest przetłumaczona na język polski przeze mnie, więc nie kopiować!!!
_________________________
Fajnie wygląda także łabędź zrobiony z gazetowych modułów. Czyli moduły są zrobione z gazety :D Ja takiego zrobiłam i wyszedł śliczny!!! Niedługo zamieszczę jego zdjęcie na blogu, jak tylko zrzucę fotki z aparatu :P.
Na dzisiaj to chyba wszystko.
W planach instrukcje:
- panda
- tygrysek
- jeżeli chcecie na coś instrukcję to piszcie, a zrobię wszystko żeby się pojawiła :D
Papa i pozdro dla wszystkich ;***

9 komentarzy:

  1. zrób serce z origami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smieszne hahaha

      Usuń
    2. wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

      Usuń
  2. w 13. punkcie jest błąd zamiast 6 ma być 7

    OdpowiedzUsuń
  3. udało mi się
    tylko ja zrobiłam białego z czerwonym dziobem

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłyśmy z córcią kolorowego łabądka wyszedł ślicznie a jest to nasze pierwsze dzieło jeśli chodzi o origami modułowe :) dziekujemy za dokładne i wyczerpujące wytłumaczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrób coś z mniej niż 100 modułów.

    OdpowiedzUsuń