sobota, 31 sierpnia 2013

Kłapouchy

Witam wszystkich bardzo serdecznie i przepraszam, że tak długo zwlekałam z nową notką. Nie będę kłamać: nie miałam weny, nie chciało mi się, byłam zbyt leniwa, by do tego zasiąść. Nie będę też obiecywać, że się poprawię, notki będą się częściej ukazywały, cośtamcośtam, bo to bez sensu. Planuję także przenieść bloga, ponieważ po zmianie na wordpress nie podoba mi się tutaj już tak bardzo. Nie mogę się odnaleźć i niektóre rzeczy też mi nie działają, a że na blogspocie mam już bloga, to jestem tam ze wszystkim zaznajomiona i jest mi tam zdecydowanie wygodniej. Ale to później. Na razie przejdźmy do dzisiejszej instrukcji, w której pokażę Wam jak zrobić Kłapouchego znanego z Kubusia Puchatka. Zapraszam :D.
___________________________
Potrzebne moduły:
110 beżowych modułów
 
700 niebieskich modułów
 
9 czarnych modułów
 
____________________
1. Bierzemy 10 modułów beżowych i łączymy je w koło (jeden rząd ma 5 modułów).
 

2. Robimy 3 rząd, ale w nim dodajemy jeszcze 5 modułów. Na zdjęciu pokazałam ja to zrobić. Następny krok wyjaśnia wątpliwości.
 

3. Nakładamy kolejny rząd, uwzględniając dodatkowe moduły, dołożone w poprzednim kroku. Teraz w jednym rzędzie mamy 10 modułów. Na zdjęciu dwa moduły są wysunięte, żebyście mogli zobaczyć, jak wygląda "zamontowanie" tych dodatkowych modułów.
 

4. Dodajemy jeszcze 5 modułów, ale umieszczamy je co drugi moduł. Tak jak na zdjęciu (znowu nie docisnęłam modułów, byście mogli zobaczyć jak to dokładnie przebiega. Oczywiście później je dociskam).
 

5. W ten oto sposób w jednym rzędzie mamy 15 modułów.
 
 
6.  Dodajemy 2 rzędy po 15 modułów (czyli najzwyczajniej w świecie nakładamy kolejne moduły, już nie dodajemy żadnych dodatkowych ani nic).
 

Tak wygląda z drugiej strony:
 

7. Nakładamy 15 modułów. Jednak są one ułożone ODWROTNIE.
 
 
 

8. Dodajemy, co drugi moduł (UWAGA przy niebieskich, bo tam jest troszkę inaczej), jeszcze 7 modułów. Otrzymujemy 22 moduły w jednym rzędzie. Ważne jest też to, że 8 z nich jest beżowych, a 14 niebieskich. Na zdjęciu wysunęłam moduły, z którymi moglibyście miec problem, ze względu na to, że w tych miejscach ilośc modułów jest powiększana. WAŻNE! Moduły układamy już normalnie (nie tak jak w poprzednim rzędzie).
 

9. Robimy 7 rzędów po 22 niebieskie moduły w każdym. Chwila wytchnienia, bo to jest ta przyjemniejsza częśc, bez kombinowania :).
 

10. W następnym rzędzie zmniejszamy ilośc modułów do 11 poprzez nakładanie ich co drugi moduł.
 

11. Kolejny rząd składa się z 11 modułów.
 

13. Mamy już zrobioną głowę
 

14. Zabieramy się za brzuszek. Robimy 8 rzędów. Każdy po 21 niebieskich modułów.
 

15. Nakładamy 14 modułów, które będą tworzyły plecy naszego Osiołka.
 

16. Na poprzedni rząd nakładamy 13 modułów.
 

17. Następny rząd to 10 modułów. Ułóżcie je symetrycznie, żeby to ładnie wyglądało.
 

18. Zabieramy się za nóżki. Robimy 6 rzędów po 10 modułów każdy.
 
 

19. W 7 rzędzie nakładamy tylko 6 modułów.
 

20. Tym oto sposobem mamy jedną nóżkę.
 
 

21. Dorabiamy drugą.
 

22. Teraz rączki. Robimy tak samo jak nóżki z tym, że jeden rząd składa się z 8 modułów. Rzędów jest 5, a w 6 nakładamy 5 modułów. Robimy dwie.
 
 

23.  Bierzemy się za uszka. Weźcie 7 modułów i połączcie je w sposób przedstawiony na zdjęciu (na samym dole są 2 moduły)
 
 

24. Na to nakładamy 3 moduły.
 

25. Na to 4 moduły
 

26. Znowu 3 moduły.
 

27. Znowu 4.
 

28. Powtarzamy punkt 26 i 27.
 

29. Nakładamy 3 moduły, a w następnym rzędzie 2. Nasze uszko powinno miec 11 rzędów.
 

30. Robimy drugie. Tak wyglądają uszka z obu stron:
 

31. Czas na ogonek. Składa się on z 14 modułów, w czym jeden jest czarny. To jest najprostsze, bo moduły ukłądacie jeden na drugim. Z tym, że czarny moduł nakłądacie odwrotnie niż pozostałe.
 

32. Wykończenie ogonka 1-2-1 moduły.
 

33. Grzywka 1-1-2-1 moduły po kolei.
 

34. Wszystkie zrobione elementy.
 

35. Ogon i uszy montujecie za pomocą dodatkowych modułów i sklejacie, żeby nie odpadły. (moduły muszą byc wsunięte bardziej, ja tak zrobiłam, żebyście widzieli, później je dociskam).
 

 
 
 
 
 
 

36. Podczas składania:
 
 
 
 
 

37. Gotowy  Kłapouchy z kilku stron:
 
 
 

 
 
 

 

 
________________________

Czas składania: 3-4 godziny
Mam nadzieję, że instrukcja się podobała. W razie kłopotów piszcie w komentarzach albo na e-mail: puchenstein@buziaczek.pl :)

16 komentarzy:

  1. możesz zrobić smoka?

    OdpowiedzUsuń
  2. no na takiego bloga czekałem

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam problem ze zrobieniem brzucha.Czy pierwszy rząd tęż będzie miał 21 modułów ?bo wygląda na mały.. i czy z dwóch stron ma być dziura ?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pierwszy rząd również składa się z 21 modułów, a wygląda na mniejszy przez to, że patrzysz z góry, z perspektywy :) A o jakiej dziurze mówisz?

      Usuń
  4. możesz napisać jak włożyć ręce I nogi to tułowia? bo tego nie pokazalas I nvm jak to zrobić. :/

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobię to dla brata co ma 3 lata

    OdpowiedzUsuń
  6. Super , a zrobisz Jeża? Dużego.

    OdpowiedzUsuń
  7. ojejeju a skad karteczki bierzecie ? bo ja tez bym chciała robic jest to takie piekne tylko mi nic nie wychodzi a wgl nie ma skad brac kartecze to gdzies sie kupuje czy co ? :) prosze o szybka odp. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Se natnij ze zwykłej katki A4. Myśl kobieto!!

      Usuń
    2. poskladaj kartke a4 na 16 cześci
      czyli 5cm*7cm

      Usuń
  8. Hej nie wiem dlaczego ale jak składam pyszczek to moduły mi się rozgrywają. Dlaczego tak się dzieje??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może masz zbyt delikatny papier, najlepszy jest taki z gramaturą 80 ;)

      Usuń
  9. no własnie mi też tak się dzieje , stanełąm na pyszczku i jak było tak jest . i nie umiem sobie z tym poradzić

    OdpowiedzUsuń